Ką turėtumėte žinoti apie… Marie Lu


Gimimo data: 1984 m. liepos 11 d.
Tikrasis vardas: Xiwei Lu
Gimė: Kinijoje
Šiuo metu gyvena: Los Andželas, Kalifornija
Laisvalaikiu: skaito, piešia, žaidžia „Assassin’s Creed“ ir leidžia laiką kamščiuose
Mėgstamiausia citata: „Niekada nevėlu tapti tuo, kuo norėtum būti.“ Džordž Eliot.
Jei turėtų supergalią tai būtų: sustabdyti laiką ir dirbti savo darbus teik, kiek jai reikia

Kokiai amžiaus grupei Jūs rašote?

Galima sakyti, kad mano kūryba yra skirta dvylikamečiams ir vyresniems – nors esu gavusi elektroninių laiškų iš skaitytojų nuo 7 iki 70 metų . Aš rašau mokslinę fantastiką.

Kuris rašymo aspektas Jums atrodo sudėtingiausias?

Ar galiu pasakyti viskas? Juokauju (beveik)! Man neįtikėtinai baisu parašyti pirmąjį naujos istorijos planą. Su džiaugsmu darau pataisymus, nes kai matau žodžius puslapyje, galiu juos braukyti ir mėtyti scenas. Bet tuščias lapas? Jis man varo siaubą. Visada baiminuosi pradėdama rašyti.

Kokia dalis rašyme yra Jūsų mėgstamiausia?

Rasti tobulą siužeto vingį. Tai toks nuostabus jausmas, kai tu kapstaisi po visą tą chaosą bandydamas išsiaiškinti siužetą ir niekas neveikia, gaišti laiką ieškodamas, kas yra negerai, o tada randi, kaip sujungti viską į vieną krūvą, ir tai yra nuostabu. Dievinu tą siužeto vingio atradimo jausmą, ir tai rašymą paverčia smagiu.

Kokią svarbią pamoką išmokote būdama rašytoja?

Kaskart, kai galvoju perkandusi procesą, kitas dalykas, kurį parašau, tai paneigia. Rašymas yra nepaprastai džiuginantis ir žeminantis procesas, ir aš išmokau su tuo susitaikyti, kad net jei tai atrodo visiškai neįmanoma, aš rasiu būdą papasakoti kitą istoriją.

Ar turite keistų ritualų, kurių laikotės rašant?

Nedarau nieko keisto. Mano pagrindinis įprotis yra rašyti rytais – nes man sudėtinga susikoncentruoti po pietų -, ir visada turi groti muzika. Tačiau abu šie įpročiai neveikė rašant dabartinį kūrinį; tikriausiai tai reiškia, kad aš neturiu įpročių!

Ar turite mėgstamiausią sutvėrimą, egzistuojantį tik literatūroje?

Mano atsakymas yra tam tikras sukčiavimas, bet kadangi „Avataras: paskutinis oro valdytojas“ taip pat egzistuoja ir grafinės novelės pavidalu, aš priskaičiuoju tai kaip literatūrą, ir renkuosi dangaus bizonus. Koks žavingas yra Apas (Ango dangaus bizonas). Jis ištikimas, mielas, pūkuotas ir juo smagu jodinėti.

Ar yra kažkas, kas – gerai ar blogai – Jus nustebina rašant?

O, taip, visą laiką. Aš esu didelė planuotoja, taigi labai mažai nukrypstu nuo plano, bet rašant „Legendą“ mažai kas buvo suplanuota. Daug dalykų, kurie nutinka knygoje, aš neįsivaizdavau nutinkant, kol neprieidavau prie tos dalies. Ir tada būdavo „Oi!“, ir tai kaskart mane nustebindavo. Taigi, aš nustebinta to, kas nutiko.

„Legendoje“ yra daug piktadarių.

O, taip, tikrai!

Ir kiekvienas yra piktadarys, net jei jis yra herojus. Kaip pavyko aprašyti piktadarius, kurie yra herojai, ir piktadarius, kurie yra piktadariai?

Tai buvo kai kas, kuo aš norėjau pažaisti „Legendoje“ – sukurti du priešininkus, kurie abu yra antagonistai, priklausomai nuo to, į kurio pusę jūs stosite. Mane visada domino ta pilkoji zona, kai žmonės nėra tikrai geri ar blogi, ir tas gerumas yra labai reliatyvus, taigi aš pagalvojau, o kas jei aš būčiau piktadario vietoje? Taigi Džunė pirmąją pusę knygos laiko Dėjų savo priešininku, tad įdomu prisiversti pamatyti viską iš jos pozicijos, kodėl Dėjus gali būti jos priešas ir kodėl jis yra blogiukas, tuo pačiu matant ir kitą pusę. Buvo įdomu pašokinėti per jų galvas.

Bet „Legendoje“ yra ir keletas tikrų blogiečių.

Ar Džunė ir Dėjus gimė vienu metu, o galbūt jie atsirado vienas paskui kitą?

Dėjus mano galvoje atsirado pirmas, nes jis buvo pagrindiniu veikėju knygoje, kurią parašiau dar besimokydama mokykloje. Ji niekada nebuvo išleista. Bet aš jį visada kaip veikėją nešiojausi savo mintyse, tačiau nežinojau, į kokią istoriją galėčiau jį įmesti, ir taip buvo, kol išvydau per televizorių  „Vargdienius“ ir man gimė idėja  „Legendai“. Ir aš žinojau, kad privalau rasti jam lygų, bet visiškai kitokį priešininką. Taigi, taip gimė Džunė. Bet dabar, kai taip ilgai pabuvojau jų galvose, jie man yra lygūs, ir aš matau save iš Džunės perspektyvos daug dažniau, nei iš Dėjaus.

Ar yra kas nors, ką būtumėte norėjusi žinoti, kai pradėjote rašyti „Legendą“?

Ne… Jei galėčiau grįžti laiku, aš sau nieko nesakyčiau, nes man labai patiko viską patirti šviežia galva. Visa tai yra proceso dalis, ir aš manau, kad jei tu sužinai kažką anksčiau laiko, tai gali sugadinti tą kelionę. Taigi, ne, nemanau, kad būčiau norėjusi ką nors žinoti iš anksto. Nenorėčiau prišaukti nelaimės! Jei padaryčiau kažką kitaip ir grįžus į dabartinį pasaulį rasčiau viską sugriauta. Džiaugiuosi viską atradusi natūraliai.

Ar turite patarimų siekiantiems tapti rašytojais?

Tai tikriausiai dažniausiai užduodamas klausimas, ir aš visada noriu atsakyti daugiau, nei bet kuriam klausiančiajam, taigi, bandysiu kiek galėdama pagelbėti.

    1. Kiekvienas rašytojas turi savo tempą, savo paties metodus. Nesijaudinkite, jei parašėte daugiau ar mažiau nei kitas draugas rašytojas, nesijauskite nusivylęs, kai kitam pasiseka labiau. Mano bagaže 4 atmesti rankraščiai ir 12 metų praktikos prieš parašant „Legendą“. Vienintelis asmuo, su kuriuo turite save lyginti, esate jūs.
    2. Negalite ištobulinti kažko, kas neegzistuoja. Leiskite parašyti sau prastą pirmąjį rankraštį. Mano visada tokie yra! Kai baigiate rankraštį, galite grįžti atgal, išimti skyrius, pridėti skyrius, pataisyti veikėjus ir t.t. Bet negalite dirbti su kažkuo, ko nėra. Pirma pabaikite, tada jaudinkitės dėl tobulinimo.
    3. Siurbkite viską į save, gyvenkite. Mane nuolat stebina, kiek yra žmonių, norinčių tapti profesionaliais rašytojais, ir kurie neskaito. Kaip tai apskritai įmanoma? Norint tapti puikiu rašytoju, reikia būti skaitytoju. Tyrinėkite kitas istorijos formas – filmus, televiziją, meną, muziką, video žaidimus, madą (taip, madą!), viską. Mokykitės iš kitų kūrėjų. Keliaukite, jei galite. Visa tai ugdo jūsų kūrybiškumą.

Versta iš:

Interview with NY Times bestselling ‘Legend’, ‘Prodigy’ & ‘Champion’ author Marie Lu
Hypable Author Interview: Marie Lu discusses torturing her characters
Marie Lu oficialus puslapis
egliosha logo


Discover more from Kitty Writer

Subscribe to get the latest posts to your email.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.