Pastebėjimai: Dažnai naudojami istorijų elementai kinų draminiuose serialiuose


Vaizdo rezultatas pagal užklausą „chinese drama“
Serialas: Bloody romance

Kalbant apie serialus ir filmus, daugiausiai mes jų sulaukiame iš Amerikos. Jie yra populiarūs tarp žiūrovų ne tik dėl turinio, bet ir dėl kalbos, tačiau jų gausybė išlepina žmones, siužetai tampa nuspėjami ir atrodo, kad kino ir serialų kūrėjai praranda originalumą ir tiesiog siekia kažką iškepti.   Jau kuris laikas amerikiečių kuriamas turinys manęs nejaudina ir nežavi taip, kaip buvo anksčiau. Atrodo, kad jau visos tos istorijos buvo kažkur girdėtos ir matytos, skiriasi nebent aktoriai ir vieta. Ieškodama šviežumo ir įkvėpimo šaltinio po truputį pradėjau žvalgytis į Azijos serialus ir filmus.

Iš pradžių tai dariau nedrąsiai ir atsargiai. Surasti kažką įdomaus buvo sunku, nes nežinojau nei ko tiksliai ieškau, nei kur tai galėčiau rasti. Kadangi apie Azijos serialus niekas daug nešneka (bent jau mano apsuptyje nėra tokių žmonių, o į naujienų srautus jokia informacija apie juos neįsiterpia), man visa tai buvo tankus ir tamsus miškas. Tačiau po vieno ir kito serialo, daugybės praleistų valandų naršant po mydrama ar dramapanda puslapius, pradėjau geriau orientuotis Azijos serialų ir filmų pasaulyje, vieną po kito atrasti įdomų serialą ir galiausiai mintyse susidaryti šiokį tokį jų istorijų pasakojimo modelį. Būtent apie tai norėčiau su jumis pakalbėti.

Negaliu savęs vadinti kinų serialų eksperte. Juk žiūriu daugiausiai tik jų kostiumų draminius serialus, kadangi man patinka tie seni drabužiai, merginų ir vaikinų įvaizdžiai bei istorinė aplinka, kurios dėka perduodami kinų papročiai ir pasaulėžiūra. Tačiau būtent šio tipo serialų jau peržiūrėjau ganėtinai nemažai dramų ir tam tikrus panašumus spėjau pastebėti.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „goodbye my princess kiss under the water“
Serialas: Goodbye my princess

Pradėkime nuo to, kad, jeigu tai romantinis serialas, bučinys po vandenių yra praktiškai būtinybė ir neretai tai būna pats pirmasis pagrindinių personažų fizinis kontaktas. Pradėjau svarstyti, kodėl veikėjai turi bučiuoti po vandeniu? Ką tai duoda istorijai? Tikriausiai paaiškinimas galėtų būti toks: tai vienu metu romantinis ir neromantinis gestas, pirmoji žiežirba ir spyris veikėjams pripažinti savo jausmus ir kovoti dėl savo meilės.

Įprastai veikėjai pasibučiuoja po vandeniu iškilus bėdai. Panerdami giliau jie mėgina pasislėpti nuo priešų arba, kitas scenarijus, mergina įkrenta į vandenį ir pristinga oro. Tada vaikinas nusprendžia pasidalinti juo ir bučinio pagalba įkvepia truputį deguonies merginai į burną esant jiems po vandeniu.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „princess silver drama wedding“
Serialas: Princess Silver

Kitas dažnai naudojamas elementas yra vestuvių sutrukdymas. Dažnai vestuvės kinų serialuose tampa tikru dramos židiniu, nes jos vyksta tarp dviejų vienas kito nemylinčiu asmenų (vaikinas myli merginą, bet mergina myli kitą). Nuotakos mylimasis įsibrauna į vestuves ir mėgina jas sustabdyti. Kartais tai padaro sėkmingai, o kartais ne. Šiuo klausimu dar nėra nusistovėjęs koks nors šablonas. Bet galite iškart būti pasiruošę, kad, jeigu  yra vestuvės tarp dviejų vienas kito nemylinčių žmonių, o istorijoje yra meilės trikampis, tai jas tikrai kažkas sutrukdys. Kitaip ir būti negali.

Tai irgi yra labai įdomus žaidimas su jausmais. Vestuvės yra tarsi galutinis taškas, visko pabaiga. Jeigu vestuvės įvyksta, mylimieji praranda vienas kitą. Todėl natūralu, kad istorijos kūrėjai žaidžia su vestuvėmis ir iš to semiasi dramos.

Serialas: Eternal love

Kitas dažnai naudojamas dalykas kinų serialuose yra karališkoji šeima. Surasti kostiuminį draminį serialą be karališkosios šeimos narių prilygsta misijai neįmanomai, nes vienaip ar kitaip ji vis tiek bus įtraukta ir turės svarbų vaidmenį istorijos veikėjams.

O kai ši yra istorijoje, dažnai tada naudojami kiti keli elementai. Pirmasis yra karaliaus/ imperatoriaus vaidmuo istorijoje. Jis įprastai būna sukurti dramą ir kliūtis veikėjams būti drauge ar/ir pasiekti tam tikrus dalykus. Šie valdovai vadovaujasi ne širdimi, o protu. Jie žvelgia ne į vieno, o į daugybės individų (kitaip tariant tautos) gerovę ir dėl jos paaukos artimųjų laimę. Be to jie žvelgia daugiau į politinius reikalus ir neretai būtent dėl to jie tampa kartais net piktadariais.

Antrasis elementas yra pagrindinio vaikino statusas karališkoje šeimoje. Daugiau rasite tikriausiai serialų, kur vaikinas bus ne pirmas eilėje į sostą. Būtent tai vėliau sukelia nemažai nemalonumų pagrindiniams veikėjams, nes pirmasis eilėje į sostą asmuo būna prastesnis už pagrindinį personažą, kuris pasižymi išmintimi/protu ir yra gerai įvaldęs kovos menus. Būsimasis valdovas pavydi, nes karaliaus/imperatoriaus dėmesys ir pagyros visad būna skiriamos pagrindiniam personažui, o dėl to kiti šį veikėją gerbia ir jam yra ištikimi, priešingai nei būsimam valdovui. Taigi, jeigu seriale pagrindinis veikėjas yra ne būsimasis valdovas… seriale tikrai bus daug intrigų.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „sound of desert“
Serialas: The sound of desert

Judam toliau. Dažnai rasite, kad mergina (moteris) ir vaikinas (vyras) susipažįsta įdomiose situacijose ir apie vienas kito tapatybę menkai nutuokia t.y. moteris yra nėra niekuo ypatinga, o vaikinas užima kažkokias aukštas pareigas (įprastai kitus bauginančias). Jie pasibara, papurena vienas kito plunksnas ir po kurio laiko išsiskiria, tačiau vaikinui šis elgesys ir asmuo įsimena ir sužadina jausmus. Vėliau mergina sužino vaikino tapatybę, kuri pateikiama pačiomis įdomiausiomis ir labiausiai stebinančiomis/ šokiruojančiomis aplinkybėmis. Taip pat nederėtų pamiršti, kad pats vaikinas yra pristatomas kaip abejingas, rimtas, įtakingas ir/ar pavojingas žmogus, todėl visiems keista, kai jis pradeda domėtis tam tikra mergina, o šis susidomėjimas išprovokuoja pavydžių moterų pavydą ir skatina jas griežti dantį ant tos merginos, nes vaikinas, (čia jau yra taisyklė) mintyse ir širdyje turi visad tik vieną merginą. Tuo tarpu mergina gali turėti kelis. Ką jau ką, bet retai kada kinų seriale mačiau, kad vienas vaikinas mylėtų dvi merginas ir jos dėl jo kovotų.

Susijęs vaizdas
Serialas: Princess Wei Young

Kinų serialai ne visados baigiasi laimingai. Tai buvo pirmasis man didžiulis atradimas. Įprastai amerikiečių serialai baigiasi laimingai. Rasti serialą su liūdna pabaiga kartais prilygsta misijai neįmanomai. Tačiau pas kinus yra nors vežimu vežk. Daug kinų serialų žiūrinčių žmonių pirma kreipia dėmesį ne į serialo turinį, o į jo pabaigą ir taip sprendžia, ar žiūrėti dramą. Asmeniškai, pati nemėgstu liūdnu pabaigų, bet jas žiūriu suvokdama, kad reikia suprasti, kad ne visos istorijos turi baigtis laimingai ir kartais reikia tragiškų pabaigų. Taip pat žinant, kad kinai mėgsta tiek laimingas, tiek nelaimingas pabaigas, sunkiau nuspėti serialo pabaigą ir drauge verčia labiau nerimauti dėl mėgstamų personažų gyvenimo.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „starry nights starry sea 2 drama death“
Serialas: The Starry Night, The Starry Sea 2

Kitas mano pastebėtas dalykas yra tai, kad nors pabaigos baigiasi vieno iš pagrindinio veikėjo mirtimi, nėra kažkokios tendencijos, kad tai turi būti vyras ar moteris. Mėginau net mintyse skaičiuoti, kiek iš mano žiūrėtų serialų mirė moterų ir vyrų. Skaičius yra kone vienodas.

Ne vaikinai, o merginos įprastai eina per ugnį ir ledą. Žiūrėdama kinų serialus pastebėjau, kad daugiausiai sunkumų ir iššūkių patiria ne kas kitas, o būtent merginos. Jos daugiausia įsivelia ar yra įveliamos į rūmų intrigas, kurias kuria nebūtinai politinius užmojus turintis valdovas. Daugiausia pavojų sukelia būtent moterys. Tai gali būti valdovo žmona ir/ar sugulovės arba pagrindinio veikėjo dėmesio siekiančios moterys. Jos sukuria pagrindinei veikėjai daugybę įvairių išbandymų, pavyzdžiui, jas apkaltina žmogžudyste ar paspendžia tokius spąstus, kad ji būtų apkaltinta kažkokia išdavyste, kurios bausmė, žinoma, mirtis.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „king's woman“
Serialas: The king’s woman

Galiausiai nederėtų pamiršti ligų ir sunkių sužeidimų. Juos labai mėgsta pasirodo ne tik vakariečiai, bet ir rytiečiai. Skirtumas galėtų būti tas, kad kinų serialai gali baigtis mirtimi. Dėl to jų dramas yra žymiai įdomiau žiūrėti, nes jų kūrėjų taikinyje yra sužadinti stiprias emocijas, o ne sukurti laimingą pabaigą turinčią istoriją.

Kaip matote, yra nemažai dažnai pasikartojančių elementų kinų serialuose, tačiau tai tikrai ne visi ir, kuo daugiau žiūri jų serialų, tuo daugiau gali pajusti, kaip įdomiai jau žinomus dalykus kinų kūrėjai mėgina pateikti. Nenuostabu, kad vis daugiau žmonių susidomi kinų dramomis ir negali nustoti jų žiūrėti. Jos skiriasi nuo amerikiečių ne tik kultūriniu atžvilgiu, tačiau ir pačių istorijų kūrimu. Ypatingai dar reikėtų pabrėžti, kad yra įvairių žanrų istorijų ir kiekvienas be vargo gali rasti kažką įdomaus. Jeigu jums nusibodo amerikiečių dramos, dirstelėkite į Azijos šalių. Tai ne tik praplės jūsų istorijų kūrimo supratimą, bet drauge įkvėps naujoms istorijoms.

Keli puslapiai, kur galite žiūrėti serialus ar juos parsisiųsti:

7 mintys apie “Pastebėjimai: Dažnai naudojami istorijų elementai kinų draminiuose serialiuose

  1. Tikrai patarciau ir Korijietiškus, pati dabar ziuriu Hotel del Luna ir tikrai patarčiau. As dar nesu ziurejus kinu serialo kurio aplinka yra srnovine, bet dabar ziuriu Arsenal Military Academy ir taip pat patarciau paziureti.

    Patinka

    1. Kinai žiauriai mėgsta kostiuminius istorinius serialus, ypač jei įdeda dar fantastikos ir liaudies mitologijos. Korėjiečiai kažkaip mažiau, kiek pastebiu pas juos nemažai serialų, kur kalbama apie reinkarnaciją, nemirtinguosius. Rekomenduočiau pažiūrėti Goblin, A Korean Odyssey, The Bride of Habaek.

      Patinka

    2. Hotel del Luna yra geras. Man jis irgi patinka ir netgi žinau kodėl. Hotel del Luna labai panašus į Goblin, o šis man labai patiko. Kol kas, ką pastebiu su korėjiečių fantastiniais serialais, tai, kad jie mėgsta prakeikimus. Vienas asmuo, kuris neva yra tikras blogis, yra prakeikiamas ir po daugybės metų meilė jį išgelbsti.

      Patinka

    1. Daugiausia aš žiūriu kinų serialus. Šitas, kaip pasižiūrėjau, yra korėjiečių. Tai ne, jis nebuvo patekęs į mano akiratį. Geras?
      Kol kas nesu ypatingai daug korėjiečių serialų žiūrėjusi, tik Scarlet Heart, Goblin, Empress Ki.

      Patinka

        1. 😀 Taip, bučiniai po vandeniu būtinybė. Dabar pastebėjau, kad mergina būtinai turi kristi, o vaikinas ją sugauti 😀

          Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.