Oazė. Žaidimas prasideda – Ernest Cline (knyga)


Pasaulis pavojuje
Ieškoma didžiojo prizo ir dėl jo kaunamasi
Ar tu pasiruošęs?
2045 metais Žemė jau tapusi bjauria vieta gyventi. Veidas Vatsas jaučiasi gyvas tik panėręs į OAZĘ, milžinišką virtualų pasaulį, kuriame dienas leidžia kone visa žmonija.
Mirdamas keistuolis OAZĖS kūrėjas palieka užduotį – įminti  krūvą galvosūkių, susijusių su pastarųjų dešimtmečių popkultūra, kurios ir pats buvo apsėstas. Laimingasis, pirmasis įminęs painiąsias mįsles, paveldės OAZĘ.
Veidas įveikia pirmuosius užduoties vartus, bet jo varžovai, norėdami užvaldyti visą pasaulį, nesibodi net žudynių. Lenktynės įsibėgėja ir vienintelis kelias išgyventi – jas laimėti.

Pagrindinė informacija 

Kalba: lietuvių kalba
Išleidimo metai Lietuvoje: 2018
Pirmasis originalus leidimas: 2011
Originali kalba: anglų kalba
Originalus pavadinimas: Ready Player one
Ankstesnės dalys: nėra
Serijos pavadinimas: nėra
Leidykla (Lietuvoje): Alma littera
Vertėjas (-a): Daumantas Gaudeikis
Patartinas amžius: +14
Žanras/ tipas: jaunimo literatūra, distopija, nuotykiai, mokslinė fantastika
Mitinės būtybės/padarai/ galios: nėra
Puslapių skaičius: 464
Pasakotojas: pirmasis asmuo (vaikinas)
Autoriaus (-ės) puslapis:  http://www.ernestcline.com/ 


„Oazė. Žaidimas prasideda” yra vadinama šių dienų pop kultūros Šventuoju Graliumi. Jeigu esate kompiuterinių žaidimų gerbėjas, šią knygą tiesiog pravartu perskaityti ir apie ją pasakoti visiems savo draugams.  Ši kritikų pripažinta knyga ne kartą karaliavo bestselerių sąrašuose ir laimėjo pačius įvairiausius prizus. Žinoma, pats didžiausias prizas yra skaitytojų meilė istorijai ir šįmet pasirodžiusi romano ekranizacija, prie kurios scenarijaus prisidėjo ir pats rašytojas. Pagaliau šios nuostabios knygos sulaukėme ir Lietuvoje.

AUTORIUS. Ernest Cline nuo mažens domėjosi žaidimais ir nemažai laiko praleisdavo juos žaisdamas. Visų laikų jo mėgstamiausias žaidimas yra „Black Tiger” (1987 m.). Šis ir daugybė kitų autoriaus mėgstamų žaidimų ir kitų pop kultūros dalykų sugulė į knygą, kuri pasirodė 2011 metais ir pavergė daugybės skaitytojų širdis bei tapo vienu iš įdomiausių kūrinių. Kurdamas šią savo kultinę knygą rašytojas praleido daug laiko domėdamasis virtualios realybės technika, kurią vėliau perkėlė į savo istoriją.

Pats Ernest Cline yra pristatomas  kaip rašytojas, scenarijų rašytojas ir slemo poezijos kūrėjas. 2016 metais jis vedė poetę ir negrožinės literatūros kūrėją Cristin O’Keefe Aptowicz.

Praėjo dar metai.
Ir dar vieni.
O tada, 2045 metų vasario 11 dieną, visas pasaulis Švieslentės viršuje išvydo personažo vardą. Po penkerių ilgų metų pagaliau buvo rastas Varinis raktas, jį rado aštuoniolikmetis, gyvenantis treilerių parke, Oklahoma Sičio priemiesčiuose.
Tas vaikinas buvau aš.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „ready player one“SIUŽETAS (trumpai). Atsivertę knygos puslapius jūs nusigausite į (ne)tolimą ateitį, kurioje visuomenė kenčia nuo daugybės įvairių dalykų (pvz., nepritekliaus), ir vienintelė vieta, kur visi jaučiasi bent truputį laimingi, yra Oazė. Ji yra tų laikų nafta ir, kai miršta jos įkūrėjas, visi virtualios realybės naudotojai suklūsta. Oazės įkūrėjas neturėjo įpėdinio ir dėl to sukūrė žaidimą žaidime, ir tas, kuris suras visus raktus ir įvykdys visas užduotis, gaus daugybę pinigų ir taps Oazės savininku. Visi žaidėjai mėgina laimėti įkūrėjo sukurtą žaidimą, ir po kelių  metų bevaisių rakto paieškų visi pradeda tikėti, kad gal tai tik nevykęs pokštas. Bet vieną dieną  Veidui pavyksta įvykdyti dalį užduoties, ir prasideda didžioji kova ne tik dėl Oazės egzistavo ir prieinamumo visiems, bet ir dėl paties vaikino ir jo draugų gyvybių. Personažai keliauja po magišką Oazės pasaulį ieškodami raktų ir patiria daugybę įvairių nuotykių.

VEIKĖJAI. Visi nuotykiai yra pristatomi per pagrindinio personažo, aštuoniolikmečio mokinio vaikino, Veido Vatso perspektyvos. Keliaudamas po Oazės pasaulį jis prisidengia Parzivalio slapyvardžiu ir drauge su draugais mėgina įminti Halidėjaus paliktas mįsles. Vaikinas domisi jo gyvenimu ir žino praktiškai viską apie jį, bet tai ne vienintelis asmuo, kuriuo Veidas domisi. Jis paslapčia įsimylėjęs ir žavisi Oazės blogere Art3mis, kuri netrukus yra įtraukiama į veiksmą ir paverčiama viena iš istorijos intrigų. Juk mes nežinome, kas slypi už šio slapyvardžio, nes knygoje visi veikėjai iš pradžių yra pristatomi per jų avatarų pavidalą, ir dėl to nėra tiksliai žinoma, kas po jais iš tiesų slepiasi. Gal jaunos merginos avatarą valdo senas nuplikęs vyras? To niekas nežino, koks iš tiesų yra kiekvienas veikėjas, ir skaitytojai su jais susipažįsta tik veiksmo metu ar per Veido jiems pateiktas  istorijas apie juos.

Didumą laiko būti žmogumi yra beprasmiška.
Kompiuteriniai žaidimai yra vienintelis dalykas, dėl kurio gyvenimas pakenčiamas.
„Anorako žinynas”, 91 skyrius, 1-2 eilutės

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „ready player one“

STILIUS. Ernest Cline turėjo aiškią viziją – sudėti į vieną knygą daugybę savo jaunystės žaistų žaidimų į didelį žaidimų pasaulį. Kadangi dauguma žaidimų jau tikriausiai šių dienų jaunimui nėra pažįstami, autorius nepatingi ir viską pristato detaliau, kaip ir patį savo sukurtą žaidimą bei veiksmą, kad skaitytojai galėtų kuo geriau įsivaizduoti, kaip viskas toje virtualioje realybėje atrodo, o dar kadangi reikia skaitytojus gerai supažindinti su pačiu Halidėjum ir jo gyvenimu bei paruošti būsimiems įvykiams, knygoje netrūksta pasakojimo. Dėl to istorijos pradžia gali pasirodyti sunki, lėta ir gal nuobodi, nes įprastai daugumos knygų pradžios yra kupinos veiksmo.  Bet nereikėtų apsigauti. Autorius kaip įmanydamas stengiasi neapsunkinti savo istorijos ir deda visas pastangas paversti ją viena nuostabia kelione skaitytojams. Ir jam iš tiesų tai pavyksta.

Dauguma nuobodžios informacijos, kurią skaitytojams būtinai reikia žinoti, yra įterpiama į veiksmą, pristatoma naudojant susirašinėjimus tarp veikėjų, įterpiami laiškai, informacija iš Švieslenčių bei ištraukos iš garsiojo Anorako žinyno. Pati knyga yra žaismingai padalinta ne į dalis, o į lygius, kad būtų sustiprinta knygoje vyraujanti žaidimų atmosfera ir paverstų knygą išskirtine.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „ready player one“

PASAULIS. O dabar plačiau apie pasaulį. Ši knyga yra vadinama visų žaidimų ir pop kultūros Šventuoju Graliu, kurioje yra gausu įvairių užuominų apie įvairius garsius žaidimus, filmus bei įžymybes.  Skaitytojai gali ieškoti Velykinių kiaušinių ne tik su knygos personažais, bet ir patys patraukti į paieškas ir knygoje ieškoti užslėptų užuominų apie pop kultūrą ir žiūrėti, kiek dalykų apie ją žino.

– Sukūriau OAZĘ, nes niekada nesijaučiau savas tikrame pasaulyje. Nemokėjau jame užmegzti su žmonėmis ryšio. Visą gyvenimą to bijojau. Iki pat tada, kai sužinojau, kad jis baigsis. O štai tada supratau, kad nors ir kokia baisi ir skausminga gali būti tikrovė, tik joje galima rasti tikrą laimę.

Daugiausiai knygos veiksmo, žinoma, vyksta Oazės pasaulyje, kur visi veikėjai prisidengia savo paties sukurtais avatarais ir gali išdarinėti pačius įvairius dalykus įvairiausiuose savo ar kitų personažų sukurtuose pasauliuose. Viskas čia priklauso nuo tavo turimų pinigų, patirties ir fantazijos. Visa tai Oazės pasaulį ir paverčia išskirtiniu bei įdomiu, o žaidimų gerbėjams drauge iki skausmo pažįstamu bei užburiančiu. Jame galioja visos žaidimams galiojančios taisyklės, ir tam, kad Oazės pasaulis būtų dar įdomesnis, jos įkūrėjas sukuria žaidimą žaidime. Veikėjai ieško jo paslėptų raktų ir kovoja su šeštukais. Šie dirba IOI bendrovei, kuri padarys bet ką, kad Oazė patektų į jų rankas.

Jų keliama grėsmė virtualiame pasaulyje yra perkeliama ir į realybę. Taip kūrinyje yra sukuriama didesnė įtampa, ir skaitytojas gali geriau susipažinti su nepatraukliu ateities pasauliu, kuris tampa įrodymu bei paaiškinimu, kodėl žmonės dėl Oazės pasiryžę taip aršiai kautis.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „ready player one“Taigi, atsivertę knygą jūs pakliūsite į nepaprastą pasaulį ir būkite pasiruošę jos dėka tapti žaidimų ekspertu 😉

PATIKO.  Bet istorija man patiko ne tik dėl to, kad ją perskaitęs gali ūmai pavirsti žaidimų žinovu. Tikrai ne. Panašių knygų literatūros pasaulyje yra mažai ir tokio tipo istorijos jaudina, sužavi bei yra tarsi šviežio oro gurkšnis. Ernest Cline meistriškai susuko istoriją sukurdamas daug veiksmo, paslapčių (pvz., Art3mis vyras ar moteris, kiek jai/jam metų), pateikdamas naratyve teksto įvairovės. Man patiko autoriaus sukurtas pasaulis, personažai ir istorijos pateikimo stilius, nors neslėpsiu, iš pradžių buvo sunku įsivažiuoti, nes autorius, nors ir stengėsi neapkrauti informacijos gausa, vis dėlto jos pateikė nemažai, ir tai pristabdė pačios istorijos judėjimą į priekį. Bet kai susipažįsti su pasauliu…  Atplėšti akių nuo teksto tiesiog neįmanoma.

REZIUMĖ. Ernest Cline sukūrė tikrą šedevrą ir nuostabų nuotykį visiems žaidimų bei pop kultūros gerbėjams. Knyga patiks bet kokio amžiaus skaitytojams – tiek merginoms, tiek vaikinams. Pastariesiems istorija tikriausiai patiks labiau nei merginoms, nes nors istorijoje ir yra romantika, visas veiksmas istorijoje yra skiriamas žaidimui ir pavojams. Taigi, jeigu pavargote nuo romantikos ir išsiilgote veiksmo bei pavojų, ši knyga bus tikra atgaiva.


REKOMENDUOJAME. Šioji knyga patiks, jeigu jums patiko Ursula Poznanski „Erebas”.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.