Įtampos formulė


Vaizdo rezultatas pagal užklausą „arithmophobia“Gerai, vaikai, laikas išsitraukti savo matlankius, logaritmines liniuotes, skaičiuotuvus – šiandien rašymo klasėje užsiimsime matematika.

Girdžiu jus dejuojančius, ypač ten gale, Vaikine, Kuris Mano, Kad Yra Rašytojas. Bet rašytojai negali sau leisti būti aritmofobais. Pasirodo, netgi įtampai egzistuoja formulė.

Išreikšta algebriškai, ji atrodo štai taip:


Įtampa = (x – y) * b2

x = Ką Aš Noriu Sužinoti

y = Ką Aš Jau Žinau

b = Kaip Labai Noriu Tai Sužinoti

(„b“, kaip žodyje „būtinumas“)


Pradėkime su pirmu kintamuoju, x – Ką Aš Noriu Sužinoti. Rašytojai dažnai su juo vargsta, rašydami kvapą gniaužiančius, bet neaiškius prologus:

Aš pargriuvau ir nebegalėjau atsikelti. Kažkas atvėrė manyje žaizdą, kurios net labiausiai patyręs chirurgas nebūtų galėjęs susiūti. Kaip blogai aš jaučiausi? Taip blogai, kad…

Ir taip toliau. Akivaizdu, kad veikėjui nutiko kažkas siaubingo. Bet, kadangi mes jo nepažįstame – nežinome, kas jam nutiko, kodėl jis taip jaučiasi – mums tai nelabai ir rūpi.

Todėl skaitytojui reikia suteikti šiek tiek užuominų apie tai, kas vyksta. Tačiau ne per daug. Tai mus atveda prie y, Ką Aš Jau Žinau. Nerašykite:

Jis susidūrė su tris šimtus megatonų sveriančia vandenilio bomba, žinodamas, kad vienintelis būdas išvengti sprogimo, yra nukirpti žalią laidą.

Turi būti skirtumas tarp Ką Aš Noriu Žinoti ir Ką Aš Jau Žinau. Ir tas skirtumas turi būti Vaizdo rezultatas pagal užklausą „suspense“parodomas kuo greičiau. Pradėkite istoriją iškeldami problemą (Kaip jis išminuos bombą? Ar sugebės tai padaryti?) arba klausimą (Kas nužudė ponią Flibervit?), į kurį atsakysite tik pačioje knygos pabaigoje. Tai ir sukurs įtampą.

Kas jos nesukurs? Pagrindinis veikėjas, pirmus penkiasdešimt puslapių besėdintis kavinėje ir besikalbantis su draugu apie tai, kas nutiko prieš septynerius metus.

Tai atveda mus prie paskutiniojo kintamojo b. Kaip Labai Aš Noriu Tai Sužinoti. Jis pakeltas kvadratu, nes tai pati svarbiausia formulės dalis.

Pavyzdžiui, jei aš, knygoje pradėdamas ekspoziciją, užrakinsiu duris į pilną žmonių kambarį sakydamas…

Po keturiasdešimt penkių minučių mes visi valgysime pietus, daugiau jums nieko nepasakosiu.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „lunch break“…Aš sėkmingai įvykdysiu pirmąją formulės dalį, nes aiškiai atskirsiu, kas yra žinoma ir kas ne. Tačiau suklysiu pabaigoje, nes pietūs patys savaime nėra labai įdomūs.

Palyginkite tai su šia situacija. Aš užrakinu duris ir sakau…

Vienas iš jūsų mirs po keturiasdešimt penkių minučių, tačiau aš nesakysiu kuris.

…Manau, tuo metu jau būčiau patraukęs žmonių dėmesį. Kažkas didelio – žmogaus gyvybė – yra pavojuje. Būtent tai daro romaną įdomų. Kažkas labai svarbaus, pastatytas į pavojų, nesvarbu, ar tai gyvybė, ar santuoka, ar visuomenės saugumas.

Tai tikrai yra taip paprasta. Ir taip sudėtinga.

Brad Parks, Writer’s Digest

Reklama

Parašykite komentarą

