Ką turėtumėte žinoti apie… rašytoją Marissa Meyer


Gimimo data: 1984 m. vasario 19 d.
Zodiako ženklas:
žuvys
Gimė: 
Tacoma, Vašingtono valstijoje
Mokėsi: 
Pacific Lutheran universitete, kuriame gavo kūrybinio rašymo diplomą
Slapyvardis:  rašė „Mėnulio jūreivė“ (Sailor Moon) fan fiction po Alicia Blade slapyvardžiu
Darbas:
5 metus dirbo knygų redaktore
Šeima:
vyras – Jesse Taylor. 2015 jie įsivaikino dvynes Sloane ir Delaney
Pirma skaityta knyga: Kiek gali prisiminti tai buvo „Juodasis gražuolis“
Kai buvo maža, norėjo taip: rašytoja, Brodvėjaus aktore ir madų dizainere
Pirmasis kine matytas filmas: „Undinėlė“, kuris ją ir privertė pamilti pasakas

Koks asmuo ar daiktas yra jūsų didžiausias įkvėpimo šaltinis?
Iš tikrųjų kaip ir nėra vieno pagrindinio įkvėpimo šaltinio. Įkvėpimas gali ateiti bet kada ir iš bet kur! Akivaizdu, kad „Mėnulio kronikoms“ įkvėpimo sėmiausi iš pasakų, pagal jas mano istorijos yra sukurtos. Bet taip pat minčių rinkausi ir iš epinių mokslinės fantastikos pasaulio kūrinių, pavyzdžiui, „Žvaigždžių karai“  ir „Firefly“. Taip pat mane įkvepia iš šių dienų moderniosios technologijos, kaip ir naujos istorijos bei straipsniai žurnaluose apie technologijas, dirbtinius protus, kosmoso tyrinėjimus bei kibertechniką. Mane įkvėpė ir istorija: revoliucijos ir dinastijų nuopuoliai, maištai, judėjimai, maras. Sąrašas gali tęstis iki begalybės. Įkvėpimas yra visur.  Autoriaus darbas yra susirinkti šias išsimėčiusias idėjas ir jas sulipdyti į istoriją.

Nuotrauka iš autorės puslapio

Kai jums šauna idėja, koks yra pirmas dalykas, kurį jūs darote?
Ją užsirašau! Šalia savo lovos, ant naktinio staliuko, aš laikau rašiklį ir užrašų knygutę, nes mano idėjos turi įprotį visad atsirasti vidury nakties.  Taip pat aš nuolatos užrašinėju mintis į savo telefoną. Daugybė minčių niekados niekur nedingsta. Kas šiandien atrodė kaip nuostabi idėja, rytoj gali pasirodyti, kaip kvaila mintis. Tačiau jau geriau tą kvailą mintį užsirašyčiau ir turėčiau, nei rizikuočiau jos išvis netekti.

Ar jums patiko pasakos, kai buvote maža? Jeigu taip, kurios buvo jūsų mėgstamiausios?
Taip, labai patiko. Kaip ir visa mano karta, aš užaugau žiūrėdama Disney filmus! Tačiau aš buvau dar labai maža, kai man davė pasakų knygą, kurioje buvo Hans Christian Andersen „Mažoji undinėlė“. Prisimenu, kad buvau labai nustebusi, kad ši taip stipriai skiriasi nuo Disney filmo. Tai privertė mane susidomėti, kaip kitos populiarios pasakos gali skirtis nuo filmų, kuriuos aš mačiau. Neįmanoma pasirinkti pačios mėgstamiausios, tačiau, akivaizdu, kad tos keturios („Pelenė“, „Raudonkepuraitė“, „Katilėlis“ ir „Snieguolė“), kurias panaudojau „Mėnulio kronikų“ serijai, užima tikrai ypatingą vietą!

Kai skaitote pasakas dabar būdama suaugusi, ar regite juose kitus dalykus, nei tada, kada jas skaitėte būdama vaiku?
O, žinoma. Universitete turėjau „pasakos ir fantastinė literatūra“ dalyką, kuriame mes daug diskutuodavome apie psichologiją ir simbolizmą pasakose. Kaip tam tikri elementai yra tarsi „kodas“, užuomina į tokius dalykus, kaip, pavyzdžiui, socialiniai neramumai, brendimas, religija, vertybės ir kita. Tačiau vis tiek tai netrukdo man ir toliau skaityti bei žavėtis pasakomis kaip literatūra, skirta vaikams, nemėginant jų narstyti po kaulelį, bet skaityti jas taip, kaip skaičiau kadaise, tikrai jau nebegaliu.

Nuotrauka iš autorės puslapio.

Papasakokite mums apie savo, kaip rašytojos, kelionę.
„Rimtai“ pradėjau rašyti, kai susipažinau su fan fiction būdama keturiolikos. Parašiau beveik 50 įvairių istorijų apie „Mėnulio jūreivė“ anime mokyklos ir studijų laikais. Tai man padėjo ne tik įgauti savo stilių ir balsą, bet išmokė istorijų kūrimo amato, tačiau ir visa internete esanti bendruomenė buvo labai palaikanti ir drąsinanti, o tai suteikė man pasitikėjimo siekti rašytojos karjeros. „Sindė“ buvo pirmoji mano originali istorija, kurią man pavyko pabaigti (turiu daugybę nepabaigtų rankraščių). Man prireikė kelių metų, kad parašyčiau „Sindę“, pradedant nuo minties iki 7 ar 8 perrašytų rankraščių ir nupoliruoto siužeto.

Kas jus nustebino rašyme ir knygos išleidimo procese?
Penkerius metus aš dirbau nedidelėje leidykloje ir taip paturiu leidybos magistrą, taigi manęs kaip ir niekas labai ir nenustebino šiame versle. Tačiau kas patraukė mano dėmesį, tai kaip dažnai Twitter ar Facebook sužinau naujienas apie savo knygą, pavyzdžiui, kokią vietą ji turi sąrašuose, ar kur ją galima jau iš anksto užsisakyti ir pan. Galvojau, kad juos pirma sužinosiu iš leidyklos, o čia mane informuoja internetas greičiau negu darbuotojai!

Kur labiausiai mėgstate rašyti?
Ilgą laiką aš buvau kavinių rašytoja, tačiau, kai nusipirkome svetainėje naujus baldus, įskaitant ir labai patogias kėdes, aš labai daug laiko praleidžiu rašydama namie!

Kurį sakinį yra lengviau parašyti: pirmą ar paskutinį?sinde-menulio-kronikos-1-dalis
Žinoma, kad pirmą sakinį! Nors pirmieji sakiniai ir paragrafai dažnai pasikeičia redagavimo procese, tačiau tik todėl, kad turiu daug įvairių minčių, kas galėtų būti gera pradžia. Tačiau antra vertus, aš praleidžiu daug laiko spoksodama į paskutinį puslapį, mėgindama nuspręsti, koks galėtų būti tinkamas paskutinis sakinys. Tai taip skausminga. Žmonės mano, kad pirmas sakinys yra pats svarbiausias, tačiau aš nesu tuo tikra. Paskutinis puslapis juk viską sujungia į viena. Paskutinis puslapis turėtų būti tobulas, viską aprėpiantis ir atsakantis. Tai padaryti nėra lengva.

Ar jums reikia turėti kokius nors daiktus šalia, kad galėtumėte rašyti, tarkime, puodelį kavos, keksiuką ar muzikos fone?
Kojinės. Tik kojinės.  Yra, žinoma, ir daiktų, kuriuos norėčiau turėti, pavyzdžiui, late, kvepiančias žvakes, šokoladą, jau tai vardindama galiu viską mintyse įsivaizduoti. Tačiau vienintelio daikto, kurio man tikrai reikia, yra kojinės. Negaliu susikaupti, kai šąla kojos.

 

Klausimai su atsakymai paimti ir išversti iš:

kitty

Reklama

2 thoughts on “Ką turėtumėte žinoti apie… rašytoją Marissa Meyer

  1. Šį straipsnį pamačiau pačiu laiku – kaip tik vakar baigiau skaityti pirmąją “Mėnulio kronikų“ knygą ir, pripažinsiu, nelikau nusivylusi. Tai nebuvo kažkas tokio nuostabiai ypatingo, po ko daug naktų negalėtumei užmigti, bet tikrai patiko skaitytį “Sindę“, pasinerti į tą originalų sci-fi pasaulį, atsiplėšus nuo visų tų distopinių princesių. Džiaugiuosi nusipirkusi “Sindę“ ir rekomenduoju visiems, mėgstantiems kosminius dalykėlius, kiborgus, ar fairy tale retellingus, kaip kad aš juos mėgstu.

    Paspaudė "Patinka": 1 person

    1. O aš kankinu dabar “Throne of glass“ seriją, “Sindę“ laikau ateičiai 🙂 (gal arčiau vasaros, kai išeis antra knyga)

      Paspaudė "Patinka": 2 asmenims

Parašykite komentarą

