Ką turėtumėte žinoti apie… Jenny Han


jenny hanGimimo data: 1980 m. rugsėjo 3 d.
Zodiako ženklas: mergelė
Autorės mėgstamiausios knygos: Dodie Smith “I Capture the Castle”, Eleanor Estes “The Hundred Dresses”, Kazuko Ishiguro “Neleisk man išeiti”, Daphne du Maurier “Rebeka”.
Mėgstamiausias filmas: “Per žingsnį nuo sėkmės”
Šiuo metu gyvena: Brukline, Niujorke
Jei galėtų išsirinkti talentą, tai būtų: šokimas
Mėgstamiausias blogietis: Katinas Liuciferis iš “Pelenės”
8 žodžiai, kuriais save apibūdintų: Aš ko gero esu pati laimingiausia mergina pasaulyje
Svajonių profesija: nagų lako pavadinimų galvotoja

Kaip pradedate knygos rašymą? Ar ji prasideda nuo scenos, veikėjo ar dialogo?

Man ji prasideda nuo scenos mano galvoje, kur viskas prasideda. Nerašau plano, taigi, tai tiesiog idėjos kibirkštis, ir aš niekada nežinau, kas bus toliau. Tiesiog turiu galvoje sceną.

Nupasakokite savo rašymo erdvę. Ar turite laimę nešančių pakabukų ar maisto, be kurio negalite rašyti?

Paprastai einu į savo draugės Adele Griffin namus. Ji taip pat yra jaunimo knygų autorė, ir mes rašome ant jos sofos. Neturiu kažkokių ypatingų totemų ar panašiai, bet mėgstu po ranka turėti skanaus šalto gėrimo, užkandžių ir muzikos.

Kokia buvo pirma Jūsų parašyta istorija?

Pirma mano rašyta istorija, kiek pamenu, buvo apie merginą, vardu Dawn, kurios tėvai skyrėsi, ji turėjo įkyrią sesutę. Pradėjau tai rašyti tikriausiai septynerių. Tai buvo skyrių skyriai rašymo. Ir man tai patiko. O po maždaug 15 skyriaus man pasidarė nuobodu.

Ar visada norėjote užsaugusi būti rašytoja?

Aš visada kaip pamišusi rašiau istorijas ir skaičiau. Bet niekada nemaniau, kad galėčiau tapti rašytoja, gal todėl, kad tai atrodė tikras svajonių darbas. Tai atrodė nepraktiška, ir taip buvo iki tol, kol įstojau į koledžą.

Gal galėtumėte papasakoti apie savo kelionę rašytojos karjeros link?

Tai buvo stebuklinga. Iškart po koledžo pradėjau mokytis rašymo vaikams. Pirmą knygą pradėjau rašyti klasėje. Įdaviau ją savo mokytojai, ir tą patį vakarą ji paskambino man ir paklausė, ar knyga jau užbaigta. Ji liepė užbaigti ir nusiuntė ją savo agentui. Tai kiekvieno besimokančiojo svajonė. Tu tikiesi būti pastebėtas ir išskirtas iš minios.
Tai buvo nuostabu, ir aš labai džiaugiausi, kad tai nutiko man, kai aš vis dar mokiausi.autorė Pasirašiau sutartį su agentu, pardavėme knygą. Jos norėjo daugybė leidėjų, ir tai buvo tuo pačiu ir nuostabu, ir baisu. Viskas vyko labai labai greitai, daug greičiau, nei galėjau įsivaizduoti.

Kada supratote, kad viskas bus gerai?

Niekada (juokiasi)? Man sunku tiesiog atsilošti ir atsipalaiduoti. Aš visada nervinuosi. “Visiems vaikinams, kuriuos mylėjau” buvo mano aštunta knyga, ir aš labai nerimavau, kai ji buvo leidžiama. Manau visi autoriai taip jaučiasi, kai knyga pasirodo, nes tu nežinai, kaip žmonės ją priims, o tau tai taip svarbu, tam negali pasiruošti, o ji iškeliauja į platųjį pasaulį, kol tu neįsivaizduoji, kas bus toliau. Tiesiog tikiesi.

Kaip susidorojate, jei kritika yra ne pozityvi, ypač esate socialiniuose tinkluose?

Tai labai sunku. Kai atsidarai goodreads logo ir skaitai skaitytojų apžvalgas, ne visada būni pagalvojęs, kad asmuo, apie kurį rašai, galėtų skaityti tai, ką parašei, o kai kurie žmonės gali būti labai žiaurūs. Prieš kurį laiką tai mane tikrai skaudino, bet manau, kad kaip rašytojas tu privalai priimti kitų žmonių nuomonę apie tavo darbą.
Niekada negali nuspėti, kaip žmonės įvertins knygą. Gali tik tikėtis, kad jiems tikrai patiks, o jei ne, svarbiausia, kad tai nebūtų asmeninis puolimas. Erzina, kai skaitai apžvalgą ir žmogus nesutinka su veikėjo pasirinkimais, kad jis yra savanaudis ir panašiai. Aš, kaip rašytoja ir skaitytoja, geriau skaityčiau apie kažką, kas daro klaidas ir susimauna, nei atvirkščiai. Mano tikslas yra visada sakyti tiesą ir būti sąžininga bei leisti veikėjui daryti tai, ką jis nori.

Kokia buvo geriausia fanų reakcija, kurią esate gavusi?

Geriausias jausmas apima, kai gerbėjai rašo man elektroninius laiškus ir sako, kad jie niekada nemanė, kad azijietės merginos gali būti gražios ar populiarios. Jie laimingi radę tai mano knygose.

Su kuriuo savo veikėju manote esanti labiausiai susijusi?

Tikriausiai Lara Džine iš “Visiems vaikinam, kuriuos mylėjau”, nes aš taip pat artima su savo seserimi. Mėgstu kepti, madą, nagų dailę ir panašius dalykus! Taigi, kažkas tarp jos ir Margo. Aš turiu jaunesnę seserį ir kartais esu jai didžioji sesuo, o kartais didžioji sesuo yra ji. Suprantate, ką noriu pasakyti? Kažkas tokio. Skirtingose situacijose sesers vaidmuo skiriasi.

Ar turite patarimų būsimiems rašytojams?

Mano patarimas yra rasti savo balsą, sekti jį. Tai padaro jus unikaliais. Raskite savo požiūrio tašką ir dirbkite ties juo. Jums reikia perskaityti daug literatūros ir išgirsti kitų žmonių balsus, kad suprastumėte, kuo esate išskirtinis.

Autorės knygos Lietuvoje:

12

Klausimai paimti ir išversti iš:

egliosha logo

Parašykite komentarą

