Ką turėtumėte žinoti apie… rašytoją Jandy Nelson



Gimimo data:
  1965 lapkričio 25 d.
Zodiako ženklas: šaulys
Autorės mėgstamiausios vaikų/jaunimo knygos:
Sharon Creech “Walk Two Moons”, Laurie Halse Anderson “Speak”, Francesca Lia Block “Weetzie Bat” ir  Carol “Chosen One” .
Visų laikų mėgstamiausios knygos: Gabriel Garcia Marquez “Šimtas metų vienatvės”, Virginia Woolf “Į švyturį”, Leo Tolstoy “Ana Katerina” ir Zora Neale Hurston “Their Eyes Were Watching God” .
Mėgstami poetai: Pablo Neruda, Anne Carson, Ilya Kaminsky, John Berryman, C.D. Wright ir Dr. Seuss
Įdomus faktas apie “Padovanosiu tau saulę” viršelį: kai autorė jį išvydo atsidariusi failą, pasijautė tarsi laimėjusi loteriją. Jai labai jis patiko.
Darbai: 13 metų dirbo literatūros agente.

Kaip jums kilo mintis knygai “Aš padovanosiu tau saulę”?
Šie veikėjai – Džudė ir Nojus – galima sakyti tiesiog nukrito tiesiai man į galvą beveik visiškai susiformavę. Kartu su savimi jie atsigabeno šią tragediją ir savo “pirmų meilių” istoriją. Giljermo taipogi (tai skulptorius, kuris tampa Džudės mokytoju) tiesiog ėmė ir pasirodė. Visa tai egzistavo jau nuo pat pradžių. Tikru iššūkiu virto tai, kaip papasakoti šią jų labai sudėtingą istoriją, kadangi labai daug kas vyksta tarp šių visų veikėjų.

Jums tikrai patinka mokytis. Jūs gi jau turite nemažai įvairių diplomų, argi ne? 
Tiesa. Turiu bakalaurą iš Kornelio (Cornell) [lyginamoji literatūra], iš Brouno (Brown) poezijos magistrą ir kitą magistrą iš Vermonto koledžio (Vermont College). Aš vis dar dirbau pilnu etatu kaip agentė, kai šį gavau. Tačiau turiu tokį įprotį vis sugrįžti į universitetą. Galbūt įstosiu į meno istorijos doktorantūrą, kai būsiu 50, o galbūt į ką nors kitą. Man taipogi labai patinka ir mokyti.

Gayle Forman (dešinėje) ir Jandy Nelson (kairėje)

Kai dirbote agente, ar jums teko atstovauti jaunimo literatūros rašytojus?
Ne, nei vieno. Aš dirbau su kita literatūra ir ne grožiniais kūriniais.

Oho. Taigi, kaip gi jums šovė į galvą rašyti jaunimui skirtą literatūrą?
Gali nuskambėti keistai, tačiau tapau apsėsta iliustruotų knygų. Kai nueinu į knygynus, visad jaučiu trauką nueiti prie iliustruotų knygų. Buvau nusprendusi, jog noriu rašyti iliustruotas knygas. Visą savo gyvenimą rašiau poeziją ir niekados net nepagalvojau apie grožinės literatūros rašymą.  Tačiau tam, kad galėčiau įgyvendinti norą parašyti iliustruotą knygą, įstojau į rašymo vaikams magistro programą Vermonto koledže. Pirmą naktį ten aš perskaičiau dalį savo parašytos poezijos garsiai, kadangi tai yra ką aš parašau ir Jill Santopop [Philomel vyriausias redaktorius] pasakė: “tu turėtum parašyti eiliuotą romaną”. Eiliuotą romaną. Nors ir yra eiliuotai parašytų romanų nuo Homero laikų, niekados tokios galimybės nesvarsčiau.

Taigi, ar pradėjote rašyti eiliuotą romaną?
Pirmiausia aš pradėjau skaityti paaugliams skirtus eiliuotus romanus ir tada – jauninimo literatūrą – “Weetzie Bat”, “Aliaskos beieškant” , “Speak”–  ir tada tarsi kažkas spragtelėjo. Kaip agentas tu visados ieškai stipriu balsu parašyto romano ir buvau priblokšta. Kaip gi aš to anksčiau nežinojau? Taigi, nors ir pradėjau savo pirmą romaną rašyti eiliuotai [“The Sky Is Everywhere”, 2010], po kokių kelių savaičių suvokiau, kad mano pagrindinė veikėja, Lennie, galėtų rašyti eiles ir šias palikti visur mieste, tačiau nemažą dalį romano man teks parašyti neeiliuotai. Manęs vos neištiko širdies priepuolis.

Kokia jūsų nuomonė apie rašymo skatinimo programas kaip, pavyzdžiui Nanowrimo?
Manau, kad viskas, kas priverčia rašytoją atsisėsti ant kėdės yra nuostabu. (Šimtu procentu tikiu, kad John Dufresne pasakymas apie literatūros rašymą yra tiesa: “padėk šikną ant kėdės ir sėdėk ant jos kas dieną”). Taip pat aš žaviuosi ta mintimi, kad pirmą rankraštį reikia rašyti per mėnesį, o ne du metus. Būtų tikras stebuklas, jeigu pati jį parašyčiau taip greitai. Kurį nors lapkritį tikrai pamėginsiu tai padaryti.

Ką jums patinka rašyti labiau: poeziją ar jaunimo knygas? 
Man patinka rašyti abu dalykus! Tačiau manau, kad jaunimo knygas man patinka rašyti truputį labiau, nes rašydama romaną galiu gyventi tame pasaulyje ilgiau, išgyventi jį giliau, ir geriau nei tai, galiu padaryti rašydama eilėraštį. Taip aš išmokstu daugiau dalykų ir yra daugiau pramogos. Tai tarsi labai ilgos geros atostogos.

Autorės knyga lietuvių kalba

cdb_Padovanosiu-tau-saule_z1

Klausimai paimti ir išversti iš:

kitty

Reklama

One thought on “Ką turėtumėte žinoti apie… rašytoją Jandy Nelson

Parašykite komentarą

