Ką turėtumėte žinoti apie… Veronica Roth



Gimimo data:
1988 m. rugpjūčio 19 d.
Ūgis: 183 cm
Pomėgiai: biologija, teologija, psichologija, kulinarija ir poezija
Šuns vardas: Avi (havanese bišonas)
Autorės mėgstamos knygos: Džordžo Orvelo ,,Gyvulių ūkis“, Orsono Skoto ,,Enderio žaidimas“
Viena priežasčių, kodėl parašė ,,Divergentės“ seriją: norėjo suvaldyti savo pačios baimes
2017 metų sausio 17-ąją pasirodysianti nauja knyga: Carve the Mark
Sėkmės patarimas: Norėk ko nors daugiau nei vien sėkmės!

Pirmąją savo knygą parašei studijuodama koledže. Kaip suderinote mokymąsi su rašymu?
Aš šiek tiek gudravau. Didžiąją dalį parašiau per žiemos atostogas, kai daugiau neturėjau ką veikti, taigi viskas buvo gerai apgalvota. Kiti buvo labai susikoncentravę į mokslus, skaitė viską, ką reikėjo, ir daug mokėsi. Aš savo dėmesį paskirsčiau. Mokiausi tik tiek, kiek reikėjo, ir mokiausi tikrai gerai. Tačiau nėjau iš proto dėl kiekvienos patikros ar testo. Taigi, tokia buvo mano strategija, manau. Ir, deja, aš negalėjau buvo tokia sociali, kokia norėjau būti.

Kokia jūsų kasdienė rašymo dienotvarkė?

Na, iš tiesų aš neturiu jokios kasdienės dienotvarkės, nes taip man tiesiog neišeina rašyti. Taigi aš tiesiog stengiuosi ką nors parašyti kartą per dieną – nesvarbu, kada. Traukinyje ar gydytojo laukiamajame. Tada man sekasi. Dažnai aš atsisėdu ir penkioms valandomis atsijungiu nuo aplinkinio pasaulio.

Kokiu gramatiniu laiku jums labiausiai patinka rašyti?
Aš teikiu pirmenybę būtajam laikui. Kai mokaisi rašyti istorijas, tos istorijas būna apie tavo gyvenimą, tad visada tinka būtasis laikas. Man tas laikas skamba natūraliausiai, tad dauguma mano kūrybos juo ir parašytos. ,,Divergentės“ knygos parašytos esamuoju laiku, nes jaučiau, kad jis labiau tinka Tričei ir visai istorijai. Ir vis dėlto prireikė daug laiko, kad prie jo priprasčiau. Kartais nejučiomis vis grįždavau į būtąjį laiką ir turėjau redaguodama viską taisyti.

Zombių apokalipsė! Jūs gali išgelbėti tik vieną veikėją iš visų savo knygų – kurį paliktum gyvą?
Karą. Ji yra protinga, patikima, ir ji sugeba išgyventi visokiose situacijose, tad galėtų man padėti suprasti zombius – išsigelbėti nuo jų, kol jie neatsigręžė į mane. Kara taip pat turi gerą humoro jausmą su sarkazmo prieskoniu, tai labai svarbu apokaliptiniuose scenarijuose.

Apie kokius veikėjus buvo smagiausia rašyti?
Man patiko rašyti apie Eriką ir Piterį. Man patinka kurti blogiečius, jie yra tiesiog siaubingi, negeri žmonės. Gal labiau patiko rašyti apie Eriką, negu Piterį, nes jis yra netgi kone šlykštus. Visos tos skylės jo veide, o kai jis nusišypso, jos išsitempia.

Ar yra tokių veikėjų, kuriuos įkvėpė žmonės iš jūsų gyvenimo?
Tričės mama yra labai panaši į mano mamą. Tiesą sakant, ir pati knyga yra skirta mano mamai. Tuo reikšmingu momentu, kai Tričė pasirenka ne savo luomą, jos tėvas pyksta, bet mama šypsosi – mano mama pasielgtų taip pat.

Kas jus paskatino parašyti naująją knygą “Carve the Mark“?
“Carve the Mark“ pradėjau rašyti labai seniai, kaip istoriją apie jauną vaikiną, kuris buvo pagrobtas iš savo šeimos ir grįžta jau visai kitokiu žmogumi. Man buvo smalsu, kaip jį paveiks šeimos lūkesčiai, ar jis ras būdą vėl rasti su jais bendrą kalbą. Dabar Carve the Mark jau nebepasakoja būtent tos istorijos – rašydama supratau, kad mane patraukė kiti dalykai ir viską perrašiau. Labiausiai mane sužavėjo keitimosi dėl to, kad privalai, bet nežinai, ar keitiesi į gera, aspektas. Kaip ir visose knygose, ypač mokslinės fantastikos žanre, buvo daug įkvėpimo šaltinių, bet iš esmės būtent tas keitimosi aspektas buvo svarbiausias.

Galite savais žodžiais apžvelgti “Carve the Mark“?
Veiksmas vyksta kosmose, tai istorija apie du brolius, kuriuos pagrobė priešiškos šalies diktatorius. Kad išgelbėtų savo brolio gyvybę, vienas iš jų, Akos, turi bendradarbiauti su kai kuo, kas turėtų būti jo priešas, bet galų gale tampa kai kuo daugiau.

Veronicos Roth knygos

 


 

Klausimai ir atsakymai paimti iš:

panele smilga

Reklama

Parašykite komentarą

