Apie Jodi Picoult…


Pirmą straipsnį nusprendžiau parašyti apie… Jodi Picoult. J. Picoult – tikriausiai mano mėgiamiausia rašytoja (stipriai konkuruoja su Suzanne Collins :D). Prisipažinsiu, jos kūrybą atradau neseniai, tad esu perskaičiuosi vos tris knygas. Pirmąją („Salemo raganos“) atradau mokyklos bibliotekoje. Tiesą pasakius, nesitikėjau nieko ypatingo, tiesiog tuo metu neradau bibliotekoje nieko, kas labai sudomintų. Perskaičiusi knygą dėkojau atsitiktinumui, kad ją pasiėmiau. Likau maloniai nustebinta. Knyga taip man patiko… Žinote, kai perskaitai gerą knygą ir kelias dienas po to, netgi naktimis negalėdamas užmigti, apie ją galvoji? Taigi, taip buvo su šia. Sekančias dvi („Mano sesers globėjas“ bei „Nykstantys pavidalai“) skaičiau elektroninėse versijose. Buvau mačiusi filmą „Mano sesers globėjas“, tad internete radusi elektroninę versiją panorau perskaityti. Istorija šiek tiek kitokia nei filme, tai man patiko, nes žmogui jau mačiusiam filmą vis dar įdomu skaityti knygą, joje atrandi siurprizų. Filme yra iškraipyta originali istorija, vienas iš pagrindinių įvykių pasisuka kardinaliai kita linkme. Asmeniškai man, knygos istorija įdomesnė. Tik viduryje knygos supratau, jog „Salemo raganų“ ir „Mano sesers globėjo“ autorė ta pati. Abi knygos man pasirodė ypač įdomios ir įtraukiančios, rašymo stilius jose fantastiškas. Rašytoja sugeba taip įtraukti, kad visą dieną negali atsitraukti. Žinoma, čia yra ir minusas – sugadinta darbotvarkė. 😀

Autorės knygų istorijos skiriasi nuo įprastų, tai nėra banalus romanas apie įsimylėjėlių meilę. Kūriniai man taip patiko, kad perskaičiusi „Mano sesers globėją“ iškart ieškojau naujos J. Picoult knygos. Iš tokios gausybės išsirinkti visgi sunku.  Atėjo metas knygai „Nykstantys pavidalai“. Ji niekuo neatsilieka nuo pirmų dvejų – tokia pat įtraukianti. Šiuo metu skaitau ne J. Picoult knygą, tačiau sekanti bus šios autorės, pažadu.  Ko ne visas J. Picoult knygas lietuvių kalba galima rasti elektroninėse versijose, o tai dar vienas pliusas, nes greitai skaitantiems žmonėms pirkti knygas brangu. 😀

Esu beveik garantuota, jog kiekvienas esate išgirdęs rekomendaciją ar perskaitęs straipsnį apie J. Picoult, ar jos knygą, net jei to neprisimenate. Tai nenuostabu, nes Picoult viena garsiausių rašytojų pasaulyje, jos knygos labai populiarios. Autorė gimė 1966 m. Amerikoje. Savo pirmą kūrinį parašė būdama penkerių. Šiuo metu rašytoja yra parašiusi dvidešimt tris romanus, penkis žymiuosius „Wonder Woman“ komiksus. Ypač darbingi J. Picoult buvo 2012 metai; jais ji parašė keturiolika knygų. Perskaičius pastarąjį sakinį pirmą kartą man atvipo žandikaulis. Juk kiti autoriai tiek per gyvenimą neparašo, o čia per metus! Autorės knygos šiuo metu išverstos į trisdešimt keturias kalbas, parduodamos trisdešimt penkiose šalyse, o šie skaičiai nuolat auga. Net keturi jos romanai tapo filmais. Tiesą pasakius, anksčiau apie tai nesidomėjau, galvojau, kad tik “Mano sesers globėjas”. Na, dabar teks pasižiūrėti ir likusius tris. 😀 Rašytoja pelniusi daugybę apdovanojimų bei pasaulinį pripažinimą. Turi vyrą ir tris vaikus. Autorė be galo myli gyvūnus, savo namuose jų turi ne vieną. Kiekvieną rytą keliasi penktą valandą, nueina tris mylias ir tik tada sėda rašyti.

Jodi Picoult gerbėjams siūlau užeiti į http://www.jodipicoult.com/ puslapį. Čia galite nusipirkti atributikos susijusios su J. Picoult. Tarkime, šiuo metu pardavinėjami yra šalikai su rašytojos kūrinio ištrauka. Taip pat visos naujienos apie J. Picoult kūrybą pirmiausia atsiranda šiame puslapyje, tad jį sekantys žmonės pirmi jas sužino.

Skaitant J. Picoult knygas suprasi, jog rašytojos gyvenimas taip pat nebuvo rožėmis klotas. Antraip iš kur visi tie realistiški skaudūs išgyvenimai? Daugelis jos knygų priverčia verkti, nes rašytoja paliečia itin jautrias temas. Ko ne visuose kūriniuose, tarkime, visose trijose mano skaitytose knygose, pabrėžiami vaikų ir tėvų santykiai, jie sukuria specifinę atmosferą. Tiesą pasakius, nesuprantu, kaip žmogus gali parašyti tiek daug ir tokių gerų knygų. Beje, knygos ne iš plonųjų. Baltas pavydas. Tikiu, kad ateityje išvysite ne vieną ir ne dvi J. Picoult kūrinių apžvalgas parašytas mano rankomis, nes šios autorės knygos yra tikrai vertos dėmesio ir skaitysiu dar ne vieną. Ieškantiems knygos, kurią perskaičius lieka prisiminimas, rekomenduoju pasidairyti po šios autorės kūrybą.

Kelios J.Picoult knygos lietuvių kalba

cdb_is-antro-zvilgsnio_z1 Jodi Picoult cdb_Kelias-namo_z1 Jodi Picoult cdb_Kuprotojo-banginio-dainos_z1 Jodi Picoult cdb_Salemo-raganos_z1 Jodi Picoult cdb_Vienisas-vilkas_z1 Jodi Picoult cdbpaprasta-tiesaz1 Jodi Picoult desimtasis-ratas Jodi Picoult devyniolikaminuciu Jodi Picoult Gailestingumas Jodi Picoult Kitas-gyvenimas Jodi Picoult namu-taisyklesg Jodi Picoult Neprarask-vilties Jodi Picoult nykstantys-pavidalai Jodi Picoult susitarimas Jodi Picoult Tobulas-paveikslas Jodi Picoult trapumas201010262 Jodi Picoult cdb_Atpildas_z1 Jodi Picoult cdb_Kai-tu-iseini_z1 Jodi Picoult cdb_Lemtingas-sutapimas_z1 Jodi Picoult cdb_Mano-sesers-globejas_Skaitytoju-pamegtos3_z1 picoult

jonexex logo

Reklama

Parašykite komentarą

