Geek girl. Netikėlis modelis – Holly Smale (knyga)


Aš – Harieta Maners.
Štai kas nutiko per pastarąjį pusmetį.

1. Tapau dar nepopuliaresnė. Moksliukė + modelis = naujos keverzonės ant mano daiktų.
2. Stengiuosi dėl to mažiau verkti. Per gyvenimą vidutiniškai išliejame 121 litrą ašarų, aš negaliu išsekti nespėjusi pereiti į kitą klasę.
3. Tėtis vis dar bedarbis, o Anabelė tebedirba advokate. Nieko gero, nes mano pamotė septintą mėnesį nėščia, o tėtis – ne.
4. Galiausiai priėjau skausmingą išvadą, kad mano plaukai nėra šviesiai rausvi.
5. Jie ryži.

Harieta, kone šešiolika metų rijusi romanus apie meilę, skaičiusi meilės poeziją, klausiusi dainų ir žiūrėjusi meilės filmų, supranta, kad apie tikrąją meilę neišmano nieko. Per svaiginančią kelionę į Tokiją, kur jai teks dirbti modeliu, Harieta visa, ko kada nors išmoko, išmainytų į bent menkiausią užuominą, ką jai daryti toliau...


Pagrindinė informacijacdb_GEEK-GIRL_Netikelis-modelis_z1

Kalba: lietuvių kalba
Išleidimo metai Lietuvoje: 2015
Pirmasis originalus leidimas: 2013
Originali kalba: anglų kalba
Originalus pavadinimas: Model Misfit
Ankstesnės dalys: Moksliukė
Serijos pavadinimas:
Geek girl
Patartinas amžius: 12+
Žanras/ tipas: realistinė literatūra, jaunimo literatūra, vaikų literatūra
Mitinės būtybės/padarai/galios: nėra
Veiksmo laikas: šiuolaikinis pasaulis
Puslapių skaičius: 312
Pasakotojas: pirmas asmuo (mergina)
Autoriaus (-ės) puslapis: http://www.hollysmale.com


 P.S. Tai yra antros dalies apžvalga. Jeigu neskaitėte pirmos dalies, įraše galite rasti spoilerių.

Na, moksliukai, kraunamės lagaminus ir skrendame į Japoniją! Žinoma, dėdamiesi daiktus į lagaminą nepamirškite  kelių enciklopedijų, gražių drabužėlių, kosmetikos ir, žinoma, humoro jausmo. Ką jau ką, tačiau atsivertę šią knygą vėl kils grėsmė išsinarinti žandikaulį dėl juoko priepuolių.

Holly Smale tikriausiai jau nereikia pristatyti. Juk čia antra jos išleista knyga, tačiau vis dėlto kelis faktus reikia akcentuoti. Autorė kadaise pati buvo modelis, taigi, ji žino, ką rašo ir šioje antroje dalyje rašytoja nusives mus giliau į modelio pasaulį. Pati autorė pristatydama savo knygas mėgsta sakyti, kad tai yra tarsi pasakos “Bjaurusis ančiukas“ sumaišytos su “Pelene“ perpasakojimas. Taip pat ji neslepia, kad kai kurie nutikimai aprašyti knygoje iš tikrųjų paimti iš jos gyvenimo kaip, pavyzdžiui, tai, kad pati autorė yra moksliukė, kad ji buvo pastebėta “Drabužių šou“ renginio metu ir didžioji pašaipų scena yra įkvėpta tikro nutikimo. Daugiau sužinoti apie autorę galite paspaudę čia.

O dabar pajudėkime prie antros knygos, kuri pasakos, kaip reikalai klostosi mūsų pamiltai moksliukei Harietai Maners. Antroje dalyje mes stebėsime, kaip moksliukė patenka į dar kurioziškesnes situacijas ir mėgina susitvarkyti su širdies reikalais. Žinokite, tokios veikėjos, kaip Harieta, dar nėra tekę man sutikti jokioje knygoje, ir tai suteikia ne tik šviežumo jausmą, tačiau suteikia ir naują realistiškumo pojūtį. Juk pamėginkite prisiminti, kada skaitėte knygą, kurioje veikėjas ar veikėja yra kerėpla ir moka prisivirti košės pačiose neįtikėčiausiose vietose? Aš tai tikrai dažnai nesutinku ir “Moksliukės“ serija man dėl to ir patinka. Žinoma, neslėpsiu, kad kai kurios situacijos priverčia mane vartyti akis dėl savo absurdiškumo, tačiau  aš žymiai daugiau laiko praleidžiu juokdamasi nei raukydamasi 😀

Prisiekiu Oksfordo žodynu, dar niekada gyvenime nebuvau tokia greita.

Be to man patinka, kaip autorė sugeba įterpti kokius nors faktus apie gyvūnus, pasaulį ir kitus dalykus į tekstą ir tai daro labai neskausmingai. Net nepastebiu, kad skaitydama knyga ką nors išmokstu, nes viskas natūraliai yra akių “suryjama“. Be to man patinka tie sąrašai, kurie pateikiami skyrių pradžiose arba kažkur jų viduryje. Keista tokius dalykus rasti, bet kartu tai suteikia žaismingumą ir puikiai tinka šiai istorijai. Netgi sunku man būtų įsivaizduoti, kiek daug knygos prarastų, jeigu jų neliktų.

Tačiau už viso to humoro ir šmaikščių situacijų slypi ganėtinai rimti dalykai ir būtent apie juos irgi reikėtų padiskutuoti. Man patiko pirma dalis, tačiau kol kas mėgstamiausia yra antroji, nes joje man pasirodė, kad yra daugiau dramos ir problemų, kol tuo tarpu pirma dalis tiesiog buvo starto linija antrai.

-Bet klausimas lieka neišspręstas. Kaip su Harieta?
Sulaikau kvapą.
Anabelė atsidūsta.
-Nežinau, Riči. Tiesiog nežinau. Po šiandienos…
Girdžiu, kaip ji nervingai kaukši rašikliu į stalą.
-Žinai, su ja kartais būna taip sunku. Nemanau, kad ištverčiau. Čia mano pirmas vaikas, ir tu žinai, myliu ją be galo be krašto, bet…

Pirmoje knygoje mes sužinome, kad Harieta bus vyresnė sesuo, o šioje – nėštumas eina link pabaigos ir mergina pradeda jausti, kad gyvenimas tikrai keičiasi ir gal nevisai į tą pusę, į kurią norėtųsi. O dar prisideda tai, kad prasideda vasara, o jos geriausia draugė yra ištremiama į Prancūziją, o merginos meilės reikalai visai pašliję. Tiesiog kunkuliuojantis dramos katilas ir dėl to istorija man patiko, nes veikėja reagavo taip, kaip ir kiekvienas paauglys reaguotų: ašaromis, pykčio protrūkiais, gudrybėmis ir kita. Taigi, rasti bendrą kalbą su Harieta tikrai nėra sunku ir tai vienas geriausių šios knygos bruožų. Harieta nėra dirbtinė paauglė – ji tikra paauglė.

Aną savaitę tikrai čiupinėjau 1000 jenų banknotą, bet šito nepastebėjau. Pakeliu akis  priešais plytintį vaizdą.
-Ar tai…
-Kur dabar esam? Taip. Kaip tik iš čia buvo piešta. Norėjau, kad pamatytum.
Tyliu, bandau suvirškinti.
Kodėl?
-Nežinau, – sako Nikas. – Turbūt šį kartą norėjau ką nors duoti tau.

Taip pat šioje knygoje mes turime ir daugiau savotiškų intrigų, pavydo bei paslapčių. Tai man buvo maloni staigmena, nes pirmoje dalyje, jeigu manęs neapgauna atmintis, siužetas nebuvo kažkaip gudriai pateiktas, o čia štai – viskas gudriau sustatyta ir, žinoma, skaitant iš Harietos perspektyvos nėra tai lengva pastebėti iki pačios paskutinės akimirkos, kad čia yra žymiai daugiau dramos nei atrodo iš pradžių. Nes norite to ar ne, su Harieta tikrai lengva susitapatinti ir tikėti tuo, kuo tiki ji. Todėl, man net nešovė į galvą mintis abejoti kitais veikėjais ar jų elgesiu.

Taigi, mano nuosprendis šiai knygai yra tikrai neblogas – knyga man patiko ir labai smagiai suskaitė. Ji netgi pavirto man savotiška terapija po sunkios ir varginančios dienos (patikėkite, bakalaurą rašyti tikrai nėra lengva). Taigi, jeigu jūsų diena, atsiprašant, buvo šūdų krūva, griebkite “Moksliukės“ serijos knygas ir saulė pasirodys, paukšteliai čiulbės, šypsena puoš jūsų veidą ir dar sužinosite daugybę įdomių dalykų, kuriuos vėliau galėsite panaudoti, norėdami pasirodyti prieš kitus protingesniais, nes šiais laikais būti moksliuku yra jėga 😉

Visos knygos išleistos Lietuvoje

cdb_GEEK-GIRL_Moksliuke_z1cdb_GEEK-GIRL_Netikelis-modelis_z1

keturi permatomaskitty

Reklama

One thought on “Geek girl. Netikėlis modelis – Holly Smale (knyga)

  1. Skaičiau šią knygą ir bent jau man labai didelio įspūdžio ji nepadarė. Tiesa, buvo tų vietų, kurios privertė nusijuokti ir skubėti kitiems parodyti tą juokinga vietą. Ši dalis man taip pat patiko labiau nei pirmoji. Tikriausiai dėl to, kad šios, antrosios dalies pabaiga labiau sukrėtė ir suglumino nei pirmosios. Atrodo, kad per visą knygą vyko kažkoks detektyvas, kurio nei Harieta, nei mes nepastebėjome. O šiaip knyga mano nuomone puikiai tinka, kaip ir sakei, atsipalaidavimui, kada norisi pamiršti visus dienos rūpesčius. 🙂

    http://niekadossalyje.blogspot.lt <— užsuk 😉

    Paspaudė "Patinka": 1 person

Parašykite komentarą

