Kaip efektingai pateikti mūšių scenas?


Mūšio scena iš filmo “Eragonas”

Ieškodama internete, kokia tema būtų ne tik kad man įdomu paskaityti, tačiau jums taip pat būtų labai naudinga, užtikau kelis straipsnius apie efektingą mūšių scenų pateikimą savo kūriniuose. Pamaniau, kad tai būtų tikrai šauni tema. Juk visi mes mėgstamame mūšių scenas ir retai fantastinės knygos apsieina be šio dalyko.

Taigi, pasidomėkime plačiau.

Kadras iš serialo “Sostų žaidimas”

Freelancewriting.com puslapyje autorius Rayne Hall siūlo rašant mūšių scenas aprašyti jas tik iš vieno veikėjo perspektyvos tam, kad įvykiai jaudintų skaitytoją ir būtų įdomesni. Tačiau kartu yra pateikiama, kad stebėti visą veiksmą iš vieno veikėjo perspektyvos yra sunku, ir tas didžiulis kiekis informacijos vėliau skaitytojui lieka tikra paslaptimi. Bet nesijaudinkite. Rayne Hall savo straipsnyje pasiūlė ir išeitį, kuri gali nemažai padėti. Prieš iškeliant kalavijus į viršų, sukurkite sceną, kurioje būtų aptariama puolimo/gynybos strategija, ir kuri leistų dirstelėti, kaip atrodo kovos laukas. Tada galite leisti veikėjui pasikauti, o po veiksmo sukurti pokalbį tarp veikėjų, kuris leistų susipažinti su mūšio metu nutikusiais įvykiais, kurių liudininku jūsų veikėjas negalėjo būti.

Kadras iš filmo “Narnijos Kronikos: Princas Kaspijanas”

Bet nesustokite ties šia vieta. Kiekvienas autorius visados turi siekti užvaldyti skaitytojų emocijas ir vėliau jomis žaisti. O kaip įdomiai tai padaryti su mūšio scenomis? Rayne Hall pataria savo veikėjo armiją ženkliai sumažinti kitos, priešiškos pusės atžvilgiu, kadangi tada skaitytojai iškart jaus baimę ir nerimą dėl mažesnės armijos, o tai tikra tiesa. Pati žiūrėdama “Narnijos Kronikos” filmus, kuriose pagrindinių veikėjų armijos visad būna mažesnės, aš žiūriu tas scenas pasikinkius stiprias emocijas ir visad nerimauju dėl veikėjų gyvybių.

Iš “Žiedų Valdovas”

Taip pat turite būtinai nepamiršti, kad mūšio scenoms abi armijos ruošiasi ir kuria strategijas. Bent jau viena pusė tai tikrai. Kareiviai turi būti supažindinami su mūšio planu ir būti pasiruošę kautis pagal nurodymus. Paties mūšio įkarštyje strategija retai keičiasi, nes nėra kada galvoti, yra tik laikas veikti. Todėl retai veikėjai gali žinoti, kad mūšio metu mirė koks nors svarbus personažas, pavyzdžiui, karalius.

Iš “Narnijos Kronikos: Princas Kaspijanas”

Kitas svarbus dalykas, kurį būtinai reikia akcentuoti, kad galėtumėte sukurti ypatingai įdomia sceną, yra pačios mūšio vietos parinkimas. Kuo ji yra įdomesnė, tuo įdomesnę galite sukurti strategiją, o jos, kaip nėra paslaptis, kuo sunkiau nuspėjamos ir įvairesnės, tuo labiau skaitytojams patinka ir tvirčiau įstringa į galvą. Taip pat šioje vietoje reikėtų užsiminti, kad atsižvelgiant pagal savo istoriją, stenkitės panaudoti kare kuo įvairesnius ginklus. O taip pat dėl įvairovės galite pakoreguoti orą. Kodėl būtinai turi šviesti saulė ar būti debesuota? Nebijokite šalnų, liūčių, audrų… visa tai suteikia daugiau įtampos ir pasunkina jūsų veikėjų dalią, o tai vienas iš dalykų, kurį reikia visad daryti: priversti veikėjus kentėti ir kovoti su iššūkiais, nes tik jų metu skaitytojas suvokia, koks iš tikrųjų yra veikėjas.

Kadras iš “Haris Poteris ir Mirties relikvijos dalis”

Priklausomai, kokia yra jūsų istorija, būtų ne pro šalį savo kariams skirti pareigas ar laipsnius. Tai sukurs tarp karių hierarchiją ir padės jums juos lengviau valdyti.

Neretai prieš pat mūšį kariams yra pasakoma kažkokia įkvepianti kalba. Nors ir atrodytų, kad tai pabodęs dalykas, bet prisiminkite, kad gal reikėtų veikėjus įkvėpti ir drąsiai kovoti mūšio lauke. Be to, visados šaunu skaitytojui priminti, kodėl jis turėtų sirgti už pagrindinio veikėjo armiją, o ne už priešininko. Toje kalboje priminkite, kodėl mes kaunamės ir kodėl kaunamės prieš tą asmenį.

Rayne Hall pataria po mūšio scenos nepasikuklinti ir aprašyti, koks gi siaubingas vaizdas yra po visko: paukščiai snapais drasko pūvančią žmonių mėsa, daug lavonų, kraujo ir t.t.

Kadras iš “Bado žaidynės”

Tiana Warner siūlo aprašant mūšio scenas turėti aiškų suvokimą, kokio dydžio yra šis mūšis, ir koks jo tikslas. T. Warner išskyrė tris tipus: ilgai trunkantis tikslas, trumpai trunkantis tikslas ir vidutiniškai trunkantis tikslas. Ilgai trunkantis tikslas yra toks tikslas, kuris ir priverčia jus rašyti visą romaną, dėl jo ir kyla epinis mūšis. Vidutiniškai trunkantis tikslas yra tik pats mūšis, pavyzdžiui, pabėgimas iš kažkokios vietos. Tiana Warner pabrėžia, kad šio tipo mūšio tikslas turi būti unikalus ir skirtis nuo kitų tikslų sekančiose mūšiuose. Trumpai trunkantis tikslas liepia autoriui nedaugžodžiauti ir priversti kiekvieną sakinį tarnauti istorijai. Šie sakiniai turi būti aiškūs ir tikslingi. Plius, veiksmo scenoms yra patariama naudoti nesudėtingus ir trumpus sakinius, kad greičiau vystytųsi veiksmas, ir skaitytojas galėtų lengviau įsitraukti į istoriją.

Kadras iš “Brėkštanti aušra. 2 dalis”

Tiana Warner taip pat pataria paversti mūšį asmenišku reikalu jūsų veikėjui, ir aš šiam patarimui pilnai pritariu. Juk kuo asmeniškesnis yra šis mūšis, tuo veikėjas daugiau į jį įsitraukia ir jaučia stipresnes emocijas, o jeigu jos stiprios – skaitytojas liks patenkintas ir lengviau įsitrauks į istoriją.

C. Patrick Schulze taip pat pateikia nemažai patarimų susijusių su mūšio scenomis. Vienas iš jų pataria, kad savo veikėjams sukurtumėte lygiavertį priešininką. Taip pat mūšio metu muša adrenalinas ir paprastos, nereikšmingos žaizdos veiksmo metu nebus veikėjo pastebėtos. Todėl rašydami apie veikėjo sužeidimus kreipkite dėmesį tik į rimtas žaizdas ir sužeidimus. Apie kitų egzistenciją galėsite pakalbėti, kai mūšis pasibaigs, ir veikėjui reikės pradėti gydytis.

Šiam kartui būti tiek 🙂

Naudoti puslapiai

kitty

Advertisements

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s