Šį kartą pažvelkime į “Penktoji banga” knygą per kitą prizmę: citatas. Ištraukėme iš knygos kelias citatas, kurios ne tik sugeba atskleisti knygos turinį, atmosferą, įtampą, bet parodyti, kaip ji parašyta, kaip verčianti ryti puslapį po puslapio. Jeigu dar nesate apsisprendę, ar verta skaityti šią nuostabią knygą, viliuosi, kad citatos padės priimti sprendimą lengviau 🙂

O jeigu jau esate perskaitę knygą, pasidalinkite su mumis jums patikusiomis citatomis iš knygos.

Nuotrauka iš filmo

Du spirale įsegti liniuoti sąsiuviniai, vienas violetinis, kitas raudonas. Mano mėgstamiausios spalvos, be to, čia mano dienoraščiai. Tai vėlgi susiję su viltimi. Bet jei aš esu paskutinė ir nebus kam jų perskaityti, galbūt juos perskaitys ateiviai ir sužinos, ką apie juos galvoju. Jei esate ateivis ir tai skaitote:
EIKIT ŠIKT.

***

Jis neateis. Jis neateis, nes jam nė nebereikia. Jis žino, kad nedrįsi išlįsti, o jei neišlįsi ir nebėgsi, mirsi. Jis žino, kad mirsi badu, mirtinai nukraujuosi arba mirsi iš troškulio.
Jis žino, ką žinai tu: bėk – mirsi. Lik = mirsi.
Metas ieškoti kitos aukos.
Jei dar yra kita.
Jei aš nesu paskutinė.

Kadras iš filmo

***

Galbūt esu paskutinė, bet vis dar stoviu. Atsigręžiu į beveidį žudiką miške prie apleisto greitkelio. Nebėgu, nestoviu ir vietoje, o atsigręžiu.
Nes jei aš paskutinė, esu žmonija.
O jei čia paskutinis žmonijos karas, aš – karo laukas.

***

Tai prasideda ne mano galvoj, kaip kad tikėjausi. Ne – saldi šiluma pasklinda visame kūne, keliauja iš širdies į visus pašalius, mano kaulai, raumenys ir oda tarsi ištirpsta iš manęs sklindančioje šilumoje, kol ši įveikia Žemės ir visatos ribas. Šiluma yra visur ir visa kas. Jai priklauso mano kūnas ir visa kita. Tada pajuntu jį; jis taip pat šilumoje, mūsų niekas neskiria, nėra ribos, kur aš baigčiausi ir prasidėtų jis, atsiskleidžiu tarsi gėlė lietui, geliamai lėtai ir svaiginamai greitai, tirpstu šilumoje, tirpstu jame, nėra ir ko „pamatyti“, tai tik patogus jo pasirinktas žodis, nes nėra žodžių jam apibūdinti, jis tiesiog yra.
Ir aš jam atsiskleidžiu, gėlė atsiskleidžia lietui.

Kadras iš filmo

***

Tu per švelnus. Reikėjo jį nužudyti. Negali kliautis sėkme ir gerais norais. Žmonijos ateitis priklauso kietašikniams.

***

Kai ateina akimirka nustoti bėgti nuo praeities, atsigręžti ir stoti akis į akį su tuo, kam maneisi neįstengsiąs pasipriešinti, – akimirka, kai dvejoji, ar pasiduoti su visam, ar pakilti, – kai ateina ta akimirka, o ji ateina visiems, jei negali nei atsistoti, nei pasiduoti, darai štai ką: šliauži.

***

Žiaurumas nėra asmens savybė. Žiaurumas – įprotis.

kadras iš filmo

***

[…]- Aš klydau. Prieš rasdamas tave maniau, kad vienintelis būdas ištverti – rasti dėl ko gyventi. Netiesa. Kad ištvertum, turi rasti, dėl ko būtum pasiryžęs mirti.

***

– Keeese, aš ryklys, – taria lėtai tęsdamas žodžius, tarsi su manim kalbėtų paskutinį kartą. Žvelgia į mane, o jo akyse žiba ašaros, tarsi mane regėtų paskutinį kartą. – Ryklys, kuris sapnavo esąs žmogus.

Vertimas į lietuvių kalbą – Daumantas Gadeikis, 2014


 

cdb_Penktoji-banga_z1Po pirmosios bangos Žemę apgaubia tamsa.

Per antrąją gyvi lieka tik laimingieji.

Per trečiąją bangą – epidemiją – išgyvena tik nelaimėliai.

Po ketvirtosios galioja tik dvi taisyklės: pirmoji – nepasitikėk niekuo, antroji – saugu likti tik vienam.

Artinasi penktoji banga. Kesė bėga nuo jų apleistu greitkeliu. Nuo padarų, kurie atrodo kaip žmonės. Jie bastosi po apylinkes visus žudydami. Tas, kas liko gyvas, išsislapstė. Kesė tiki, kad išgyvens tik likdama viena, tačiau sutinka Evaną Volkerį – žavų ir paslaptingą. Jis – vienintelė viltis išgelbėti broliuką ir išsigelbėti pačiai.

Kesė privalo rinktis: pasitikėti ar prarasti viltį, priešintis ar pasiduoti, gyventi ar mirti.

Reklama

Parašykite komentarą

