Perskaitytų knygų pristatymas mokykloje


Dažniausiai rugsėjo mėnesis būna ne tik rudens pradžia, tačiau ir raportavimas, ką gi nuveikei vasarą. Bent jau tie, kurie žygiuoja nenoriai į mokyklą. Lietuvių kalbą dėstančios mokytojos beveik visados paklaus, ką nuveikei ir kokias knygas perskaitei. O netrukus žiūrėk, reikia pristatyti jas. Tačiau reikia pripažinti, nesinori atsistoti prieš visą klasę ir nuobodžiai kalbėti apie knygą. Taigi, ketiname pasiūlyti kelis dalykus, kurie padėtų knygą pristatyti savo klasės draugams kuo įdomiau.

Knygos žanras/ tipas

Kiekvienas žanras/tipas turi tam tikrus niuansus, būtinus dalykus ir veiksmus, personažus. Paimkime vieną iš pavyzdžių detektyvo žanrui priklausančias knygas. Juk ten yra kone visados koks nors detektyvas, žudikas/vagis/nusikaltėlis, lavonas ir mįslė, kurią detektyvas turi įminti. Jeigu perskaitėte tokią knygą, prieš pradėdamas pasakoti klasės draugams, kas slypi už knygos viršelio, paprašykite, kad jie patys papasakotų jums, kas jote knygoje. Kiek užuominų nuspręsite suteikti savo draugams, priklauso tik nuo jūsų. Gal paminėsite tik žanrą ir knygos pavadinimą? Gal dar užsiminsite autoriaus vardą ir parodysite knygos viršelį? O gal ir pačią anotaciją perskaitysite?

Tikrai smagu stebėti, kaip žmonės mėgina iš menkų smulkmenų nupasakoti neskaitytos knygos turinį. Galite neabejoti, kad tikrai bus juoko ir knygos pristatymas išsiskirs iš kitų. Beje, jeigu yra galimybė, įtraukite visus klasės draugus t.y. kiekvienas iš eilės turi kažką pridėti prie pasakojimo, pavyzdžiui,  vienas pasako: “buvo vyras, kuris anksčiau dirbo policijoje”, kitas prideda: “tačiau po tragiškos žmonos mirties nusprendė palikti policiją”, trečias prideda ir t.t..

Vizuali medžiaga

Jeigu yra galimybė rodyti vizualią medžiagą, pasidarykite power point prezentaciją, į kurią sudėtumėte, pavyzdžiui, skirtingų šalių viršelius, autoriaus nuotraukas, gerbėjų sukurtus paveiksliukus. Visados yra smagu klausytis tokio pasakojimo, kuris yra kaip nors iliustruotas kokiomis nors nuotraukomis.

Tam, kad presentacijos būtų dar įdomesnės, naudokitės įvairiais nemokamais puslapiais, kurie suteikia įvairių galimybių. Vienas iš jų būtų ZooBurst.

Klausimynas

Šis knygos pristatymas ganėtinai panašus į patį pirmą, tik šiam jūs prigalvojate įvairiausių klausimų susijusių su knygos pasakojimu ir klausinėjate draugų. Priklausomai nuo jūsų noro ir fantazijos, galite tai pateikti kaip “Kas laimės milijoną” žaidimo tipą. Sugalvojate klausimą ir pateikiate keturis atsakymų variantus. Taip jūs kartu įtrauksite draugus spėlioti ir kartu nupasakosite knygos siužetą.

BINGO!

Norite, kad jūsų klasės draugai jūsų klausytų? Sukurkite mažiausiai bent dviejų versijų žaidimo bingo lenteles ir jas išdalinkite savo klasės draugams prieš pradėdamas/a kalbėti apie perskaitytą knygą. Jūsų draugai turės jūsų klausytis ir išgirdę raktinį žodį ar siužeto linijos užuomina, jie šį užbrauks lentelėje tą kvadratėlį. Tas, kuris padarys tai pirmas, sušunka “Bingo” ir laimi žaidimą.

Tačiau panaudojant šį knygos pristatymo žaidimą, reikia būtinai būti nuosekliam ir tai, kas yra paminėta žaidimo lapeliuose, turi būti paminėta, kad visi turėtų lygias galimybės laimėti.

Ar žaidimo laimėtojas ką nors gauna? Nusprendžia pats knygos pristatinėtojas/a. Galite padovanoti kokį saldainį 🙂

Knygos filmukas (trailer)

Jeigu esate prijaučiantis filmukų kūrimui ir knygos pristatymo metu yra galimybė naudotis technologijomis, pamėginkite sukurti savo perskaitytai knygai filmuką. Jeigu norite tai padaryti, tačiau nežinote kaip, youtube puslapyje yra daugybė tutorial filmukų, kurie detaliai paaiškins jums, priklausomai pagal kokią programą naudosite, kaip sukurti įdomų ir gražų filmuką.

Pokalbių šou

Vos tik sužinoję, kad tuoj reikės pristatyti perskaitytas knygas, pasidomėkite, ar tarp klasės draugų nėra daugiau asmenų, kurie būtų perskaitę tą pačią knygą. Priklausomai, koks būtų tas skaičius, jus galite sukurti trumpą pokalbių šou. Jeigu klasėje yra tik du žmonės, kurie įveikė tą pačią knygą, tai vienas gali apsimesti tos knygos autoriumi, o kitas, skaitytoju/žurnalistu. Žinoma, abiems žmogeliukams dar tektų pasidomėti knygos autoriumi, kad būtų pokalbis kuo įdomesnis, nes tik kalbėti apie knygos turinį, bus neįdomu. O jeigu yra žmonių daugiau nei du, tada vaidmenys gali skirtis: vienas vedėjas, du knygos skaitytojai. Vedėjas uždavinėja klausimus, pasako savo nuomonę įspūdžius, “svečiai” pritaria, paneigia, priduria ką nors ir t.t.

Aš esu knygos personažas!

Gal turi aktorinius gebėjimus ir mėgsti persirenginėti? Tai kodėl tau nepamėginus įsijausti į pagrindinį knygos veikėją ir pristatyti visą knygos turinį iš šio perspektyvos? Tai įdomus pasiūlymas tiems, kurie mėgsta vaidinti ir fantazuoti. Stovėdami priešais klasės draugus papasakokite visus įvykius taip, tarsi pats būtumėte juos patyręs. Svarbu atkreipti dėmesį, kad visados turi sakyti: “aš”, “mano draugai”, “mano priešai” ir t.t., kad būtų sukurta iliuzija, kad jūs tikrai esate knygos personažas, kuris ką tik paliko istorijos puslapius, kad papasakotumėte kitiems, ką ji jums teko išgyventi.

Be to, jeigu galite atsinešti ir užsidėti ką nors, kas padėtų geriau įsijausti į veikėją (lankas, burtininko skrybėlė ir t.t. priklausomai, kokia tai knyga), būtų tikrai šaunu ir nuostabu.

Jeigu neužtenka šių pasiūlymų, nemažai galite kitų rasti čia (psl yra anglų kalba). Kai kuriems iš šių pasiūlymų įgyvendinti reikia sugaišti nemažai laiko ir netgi į pagalbą pasitelkti kokias nors programas, tačiau galite būti užtikrinti, kad pasiruošimas suteiks nemažai pramogos ir įdomių akimirkų. Bet prieš sugalvodami kurį nors iš mano siūlomų ar puslapyje paminėtų pristatomų įgyvendinti, pasitarkite su savo mokytoja/u, ar galima ir ar bus galimybė tai paversti realybe. Reikia kartais pripažinti, kad kai kurie mokytojai nemėgsta kažko netradiciško ir originalaus.

kitty

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s